Geometria kół

Co dzieje się w samochodzie, który ma niewłaściwie ustawioną geometrię kół?
Auto nie zachowuje odpowiedniego toru podczas jazdy na wprost i ściąga w jedną ze stron, wymagając częstych korekt kierownicą.
(ściąganie w jedną ze stron może być też efektem pęknięcia drążka kierowniczego, uszkodzenia końcówki drążka kierowniczego albo zablokowania się tłoczka w jednym z zacisków hamulca)

Dochodzi do przyspieszonego i nierównomiernego zużycia bieżnika opon (tzw. przycinanie). Powoduje to znaczne skrócenie czasu eksploatacji opon – nawet o połowę. Przyspieszone zużycie elementów zawieszenia Przyspieszone zużycie elementów układu kierowniczego Zwiększone spalanie, na skutek dodatkowych oporów w czasie jazdy. Niski komfort prowadzenia, wymagający od kierowcy ciągłych korekt toru, co męczy i zmniejsza bezpieczeństwo jazdy.

Kiedy trzeba ustawić geometrię kół w samochodzie?
Specjaliści zalecają, aby w każdym aucie dokonywać kontroli geometrii kół raz na rok. Najlepiej korygować geometrię kół po zimie. To właśnie w czasie tej pory roku samochód jest najczęściej narażony na wjazd w dziurę w nawierzchni, ukrytą pod warstwą lodu albo śniegu.

Poza tym zaleca się dokonanie kontroli i regulacji geometrii kół w następujących przypadkach:

  • Po zamontowaniu nowego kompletu ogumienia
  • Po sezonowej wymianie opon Po każdej naprawie zawieszenia (np. wymianie wahaczy, kolumn resorujących, belki skrętnej itd.)Po każdej naprawie układu kierowniczego (od wymiany końcówek drążków kierowniczych aż po wymianę przekładni kierowniczej)
  • Po naprawie samochodu po kolizji lub wypadku
  • Po wjechaniu w większą dziurę
  • Po zauważeniu, że auto ściąga a komfort prowadzenia znacznie się obniżył
  • Po zaobserwowaniu, że dochodzi do nierównomiernego zużycia bieżnika (przycinania).
Zadzwoń!